måndag 3 juni 2013

Gojibär

Faktiskt så hade jag aldrig testat gojibär förns min pappa hade det hemma när vi var där o firade han i januari. Smakade på några och ja...sen var det nog inge mer.
Sen när jag började med smakisar till Gabriel så kom jag att tänka på dom där gojibären igen. Nyttigheten själv liksom. Gojibär innehåller ju allt man kan tänka sig. 4 bär innehåller dagsbehovet av c vitamin för en vuxen människa. Dessa små bär har även höga halter av järn, kalcium och zink och är även fullproppade med antioxidanter. 
Så när lille G äter gröt så klipper jag ner några små bär i hans gröt. Typ 3 st. Han får ju gröt gjord på havregryn och mixat paltbröd. Har även köpt hem bovete och hirs som jag ska testa att göra gröt på åt han. 
Men gojibären hänger med till nästa grötsort också=) Benjamin äter dom små nyttigheterna i sin yoghurt och Thea börjar vänja sig hon med. Cassandra är inte lika pigg på "nytt" som syskonen är=) Så nu är russin ett minne blott i min familj och vi välkomnar Gojibären. Gott att bara mumsa om man vill. Precis som russinen var. 

HÄR kan man köpa ekologiska Gojibär!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar