söndag 8 mars 2015

Solig Ledig Söndag

Hur skönt är det inte att vara ledig en solig söndag som denna?! Jo, jag ska in till jobbet o beställa tobak o läkemedel snart men det är för det inte hans med igår. 
Men jag ser mig ändå som ledig:) Vaknade upp med dom bästa, hade en lugn o skön morgon med lite renbäddning av sängar, tvätt och vik. Sen klädde vi på oss o gick ut. Solen hade kommit fram så det var sjukt skönt ute. Jonas kom ut han med så Thea kunde träna sig på att cykla. Vi var på skolgården, och det gick ju hur bra som helst för lilla damen!:) Lille G nöjde sig med att kånka runt på sin sparkcykel. 

Lunchen är intagen, Benjamin har skolarbeten som han håller på med, Cassandra och Thea leker skola på pysselrummet och Gabriel sjönk ner i soffan till filmen Shrek. 
Thea håller på o lär sig att läsa. Några få ord kan hon ljuda fram. I söndags när hon låg o sov mumlade hon nått i sömnen o direkt efter reser hon lite på sig , fortfarande i sömnen, och säger "Jag kan krossa er, för jag kan läsa nu". Haha, damen med självförtroende:) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar