måndag 16 mars 2015

Bästa dagen på länge!

Igår begav vi oss till Idre. Jag, Benjamin, Cassandra, Thea, Jossan, Lena och Elin. Och så häntade vi upp farsgubben i Mora där han blev avsläppt av faster Sussie o Micke efter skidåkning i Vemdalen. 
Jag o Jossan saknar utrustning så igår när vi kom fram så gick vi o hyrde skidor o allt samt köpte liftkort till alla och betalade för Theas skidskola hon ska gå på här som hon fått av morfar. 
Kvällen blev lugn med nån öl o lite vin. 
Idag begav vi oss till backen vid nio när dom öppnar. Varken jag eller Jossan har stått på ett par skidor innan. Hade dödsångest ett par gånger, minst!, i början. 
Redan på uppfarten utanför stugan drog jag första vurpan. Halt och pjäxor e ingen kul kombo för den ovane!

Men vi kom iväg. Hade nån tur ut från backen halvt in i skogen o sådär men ner kom vi tillslut. Efter många fall o mycket skratt. Sen blev det knappliften i början. Den flög jag av och låg där o försökte ta mig upp. Det gick ju det med tillslut. 
Sen lossnade det lite och åken gick hyfsat smidigt. Några fall hör väll till;)
Innan lunch o blodsockret var i botten och Thea mer än trött o hungrig så lessnade jag o ville bara hem. Tog Cassandra och Thea med mig uppifrån toppen av fjället och började åka ner. Såg en backe jag tyckte såg spännande ut. Tjejerna var med på noterna. Gupp, tvära svängar, apbrant och you name it. Jag flög åt alla håll o kanter och slog mig överallt. I en brant kurva gick det inte alls så jag flög raklång några meter, ut från banan, och landade raklång på magen. Skidor o stavar flög åt varsitt håll. Gjorde så jävla ont men man kan ju inte göra annat än o skratta. Cassandra skrattade mest. 
Tillslut kom vi hem. Då säger dom andra som redan kommit hem att det var ju en röd backe jag åkte. 
Helt mörbultad. Skinkan e blå och kroppen värker. Men jag lever. Och vi har galet kul här. 
After ski hann vi med när Thea var oå skidskolan:) 
Nu är vi mer än trötta. Barnen har lagt sig. Jag o Jossan har badat bastu och druckit en öl och duschat. Nu är det Lenas tur för en dusch innan vi sover gott. 
Imorgon är en ny dag i backen! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar