söndag 3 april 2011

Så trött, så trött

Idag e en trött dag! Har sovit dåligt och vaknat flera gånger och sprungit upp och lyst med mobilen på lilla Thea. Ville se så hon inte va sådär blå/mörklila om läpparna och kinderna som hon var till o från igår.
Trodde hon var feberfri idag, men så fel jag hade. Tempade henne till 38,3 på förmiddagen. Gav faktiskt en ipren, vilket jag sällan gör när dom inte är allmänt påverkade. Sen kom systeryster hit med deras termometer, så jag kan testa med deras om det skulle vara så att våran visar fel. tempade på direkten och då hade Thea 38,0 med våran temp och bara 37,6 med Nettans. Thea vred och vände sig hela tiden så efter maten gjorde jag ett nytt försök och då låg hon still. Då visade Nettans 38,1 och våran 38,1. Så då visade dom lika. Jaja, bara inse att det kanske inte är fel på tempen då.
Nu sover hon iaf. Benjamin ligger och kollar tv och Cassandra är hos en kompis och leker.
Är så trött och slut idag så jag njuter för fullt av tystnaden som är just nu. Bara regnet utanför som man hör.
Imorgon ska jag ringa och boka en tid på vc med Thea. Nu får dom kolla igenom henne igen. Kan ju inte vara bra att ha feber så här länge. Trodde verkligen hon var på bättringsvägen. Igår var hon ju feberfri! Men så fel jag hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar