lördag 2 april 2011

Helg

Mysigt med helg! Startade med att ha tvättstugan i flera timmar. Men det var rätt ok ändå, nu är det mesta tvättat. Ska bara vika lite till sen=)
Benjamin har varit på Lek och Buslandet i Örebro idag. Cassandra ville inte följa med, så hon var hemma med mig och Thea. Vi tog en promenad till stan och kollade in nya godisaffären som öppnade här igår=) Cassandra köpte lite lördagsgodis och sen gick vi till coop och handlade lite mat o sånt. Tog även en sväng in på Titt-In, lilla klädaffären som finns här. Var i stort behöv av en ny pyjamas till lillfisen, så jag hittade 2 som jag köpte.
Sen knatade vi hem igen och fortsatte med tvättstugan. Thea sov en stund när vi kom hem också. Sen kom Jonas förbi och hälsade på med sina söner. Han skulle ju ändå lämna Benjamin=)
Eftermiddagen har varit rätt soft måste jag säga. Har tagit det lugnt med barnen bara. Åt en lååång middag som bestod av Tacos=) Thea hade ingen vidare aptit men vi andra åt tills vi nästan rullade från bordet=)
Sen blev det diskning och dom 2 stora barnen duschade. Bäddade rent i alla sängar idag, så jag ska med ta en dusch innan jag sover, finns ju inget bättre än att sova nyduschad i en renbäddad säng!=)
Thea har bajsat ner sig 2 gånger idag=( I förrgår och igår kräktes hon ju. Men hon har ingen feber idag. Tack o lov! Men det är nått märkligt med min lilla dam...hon blir liksom helt mörklila om läpparna till och från, och även hennes kinder blir det. Började förra veckan hemma hos min syster. Sen har det varit rätt ok, men idag har det kommit flera gånger. Nån som vet vad det beror på? Hon e inte kall eller något sådant och det kommer lite när som.

1 kommentar:

  1. Det brukar väl oftast tyda på dålig syresättning. Ring bvc och kolla med dem eller boka en tid på VC. Det är ju läpparna det brukar synas första på vid dålig syresättning.

    SvaraRadera