fredag 1 februari 2013

Home Alone

Kan inte ens minnas när jag var hemma själv sist. Har ju 4 barn hemma, så kanske inte så konstigt=) Men iaf, nu är jag helt ensam. Benjamin sover hos Oliver, Cassandra följde med en klasskompis hem efter discot hon varit på o ska sova där, Thea sover hos sin farbror med familj och Gabriel sover hos sin far. Så det kan gå=) Tänkte jag skulle njuta som tusan, men vettefan om jag gör det faktiskt. Jätteskönt är det, men lite konstigt också. Tur jag inte kan vara uppe så länge ikväll då=)

Idag började vi dagen med ett trevligt besök hos Frida o Sebbe o kidsen. Hur söt får man vara när man är nyfödd egentligen?=) En liten korv på dryga 3200 g nu. Har ju aldrig fått en så liten, men nu har jag gosat med deras lilla stjärna<3 Thea lekte med deras Lova o vi vuxna snacka skit. Inga konstigheter.
Men tänk egentligen hur det skiljer i vikt o längd på en nyföding till en annan nyföding. Mina 4 har ju kommit lite olika i graviditetstiden, eller typ iaf.
Benjamin i v 37, vägde 3525 g och var 52 cm.
Cassandra i v 38, vägde 4500 g och var 54 cm
Thea i v 39, vägde 3880 g och var 49 cm
Gabriel i v 39, vägde 3848 g och var 51 lång.

Så mellan den "lättaste" och den "tyngsta" skiljde det nästan ett helt kilo. Det är ju rätt mycket på en sån liten krabat. O hur blev Thea så kort eg=) haha=)

Benjamin var minst i vikten när han föddes, men vid 4 månaders ålder vägde han 9 kilo o var så här kramgo=)
 

1 kommentar:

  1. Njut av stunden... Du ska ju upp tidigt im bitti, så var inte upp för länge ;-)

    SvaraRadera