tisdag 11 oktober 2011

Röntgen

Idag var det äntligen dags för Theas njurröntgen. O även den höll på att bli inställd (som förra veckans blev). Dom ringde därifrån igår och ville skjuta upp hennes tid för dom skulle hålla labbet stängt idag på förmiddagen pga sjukdom. Men jag sa att det skulle bli jättekrångligt för mig som bytt på schemat osv. Så efter en stund ringde kvinnan från röntgen upp och sa att vi kunde behålla tiden iaf=) Så kvart över tio stegade vi in på barnmottagningen. Satt en pyttestund i väntrummet innan det var Theas tur. Hon fick en nål i armen och var jätteduktig. Inte ett ord sa hon=) Hon tittade nyfiket på vad dom gjorde och när dom var klara hoppade hon ner på golvet och blåste lite såpbubblor. Sen bar vi iväg till röntgen. Jag smet lite snabbt in på nordea kontoret som ligger där för o höra om mitt misslyckade bankomatuttag igår. När vi kom fram var det nästan ingen väntetid alls så Thea fick komma in tidigare än beräknat! Det händer väl aldrig med läkartider??=) Alldeles naken låg hon där på röntgenbordet, men hon var så himla mysig och glad hela tiden. Hon fick kontrast in i nålen dom hade satt och sen blev det några bilder. 8 st tror jag dom skulle ta. Sen var hon klar=) Vi fick sitta en stund i väntrummet efter för o se så hon inte skulle få någon reaktion på kontrastet, men sen kunde vi bege oss till fiket och köpa korv till Thea. Hon var hungrig och slukade nästan 2 korvar med bröd. Såklart hon var hungrig, igår fick hon ju bara välling, saft, saftsoppa, kräm och glass. Och idag ingenting=( Lite saft på morgonen bara ist för vällingen. Men nu är det över för denna gång, känns jätteskönt! Min tappra lilla tjej <3

1 kommentar:

  1. Tur att allt verkar ha gått bra å att hon inte fick någon reaktion på kontrastet för dom reaktionerna är inte å leka med, Peter fick en reaktion på de å bara låg å skaka, fy fan..

    Hoppas allt är bra med er annars? Puss å Kram

    SvaraRadera