söndag 29 augusti 2010

Söndag

Efter mycket klagande från folk att jag inte uppdaterar något här, så slänger jag nu in ett hej!
Det är förkylt här hemma. Thea och jag är krassliga. Jonas med, men han är inte förkyld. B och C verkar ha klarat sig o det är ju bra. Dom har varit i sthlm sen igår och kom hem nu ikväll. Deras lillasyster Stefannie döptes igår. Dom hade haft det jättebra.
Själv var jag iväg igår på 30-års fest. Jättebra ordnat med allting och kanongod mat=) hemmagjord potatissallad, pajjer, helstekt gris, god dricka och smarriga välkomstdrinkar=) Tack Helena för en bra kväll!
Idag skulle jag Jonas, Thea, J och E åka till västerås. Men det är något vajse med bilen, så halvvägs in till enköping var det bara att vända hem igen. Då hade vi fått stanna bilen ett x antal gånger på den korta sträckan! Men tur som vi har så har vi underbara grannar, så dom lånade ut deras bil så vi kunde komma iväg iaf. Lämnade av J och E i västerås till deras mamma och sen gick vi in på ikea. Kom ut utan att ha handlat något alls!! Kändes faktiskt skitbra måste jag säga. Vi vet vad vi behöver köpa, men inte riktigt hur det ska se ut. Det är till hallen vi behöver lite nytt. Ska ju måla om där imorgon är det tänkt=) Vitt, vitt vitt! Köket blev vitt i fredags.
Benjamin har under 1 års tid sparat sina pengar han fått i veckopeng samt från annat, och han hade nu bestämt sig för att han ville köpa ett psp eller ett nintendo DS för sina pengar. Så idag blev det av. Ett svart Nintendo DSi. Jättenöjd är han!=) Han fick ett spel av oss eftersom hans pengar inte räckte till det. Men är man 7 år och har sparat alla sina pengar i ett helt år så är man värd ett spel för 399! Det blev ett Toy story 3 spel och han älskar det=)
Jag fick en sak av min Fina idag..men jag berättar inte än vad det är=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar