tisdag 17 augusti 2010

Skolstart

I dag var sista dagen på det här sommarlovet. Det avslutades med ett riktigt inne-sittar-väder! Åskade och blixtrade som tusan nu på kvällen när barnen skulle gå och lägga sig. Tycker det är rätt mysigt med åskan=)
Igår påbörjade jag ett projekt här hemma. Möblerade om på övervåningen. Det började egentligen med att jag skulle städa barnens rum och rensa ur en massa med leksaker. Rensade och rensade och det blev tillslut 3 flyttkartonger med leksaker som rök! Helt sjukt mycket!
Nu blev det så att Cassandra fick ta det lilla rummet och Benjamin får ta det mellanstora. Så får han dela det med J och E när dom är här. Blev faktiskt bra däruppe=) Hann inte helt färdigt igår, så idag fortsatte jag mitt projekt. Tvättade även fönsterna på övervåningen. Så nu är det skinande rent!=) Undervåningen fick sig en omgång den också. Plockade och städade av det värsta. Skönt att ha det gjort!

Imorgon är det skolstart. Benjamin börjar 2:an och Cassandra 6-års. Cassandra har inskolning, men jag antar att det inte kommer att behövas att jag är med. Men jag kommer att stanna några timmar iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar