tisdag 8 juni 2010

Dagens idag

Har inte hänt speciellt mycket här hemma idag inte. Vaknade av Thea vid 5(!!), men tog med henne ner och la mig på soffan så vi somnade om. Sen vaknade jag vid kvart över 6 igen av att hon satt upp i soffan och ryckte i blommorna som står i fönstret, skitunge! Sen inser jag att hon ätit blomjord, ännu mera skitunge! Så då var det dags att gå upp och få i ordning på det hon hunnit ställa till med. Men då kom Jonas ned och säger att det är strömavbrott. Inser då att jag inte kommer att få mitt behövliga morgonkaffe. Inget vatten hade vi heller, så någon välling till Thea var bara att glömma. Hon fick äta en banan till frukost. Fick iaf iväg Benjamin till skolan när han skulle och jag satt sen hemma och fundrade på vad jag skulle göra. Behövde duscha men hade inget vatten, behövde diska men hade inget vatten, behövde kaffe men hade inget vatten. Ja, ni förstår säkert hur det var. Kaos! Kom då även på att det skulle komma en kille hit och installera våran parabol. Mellan 8-12 skulle han komma hit. Började få smått panik! Men helt plötsligt så ser jag att det börjar lysa i badrummet. Jippie!! In i duschen snabbt, drack en snabb kopp kaffe och sen plingade det på dörren. Medans han gjorde det han skulle, så diskade jag och drack en till kopp kaffe. Underhöll barnen också=)
Så nu har vi alla tänkbara kanaler här hemma. Känns som det kvittar för mig, jag är nöjd att vi har el=)
Sen flöt dagen på. Hämtade B vid badet kl 13, klassen hade avslutat skoldagen med att bada. Hem igen för att städa ur frådet. In och baka en äppelpaj. Ut och fika. In och laga middag. Ut och fika. In och lägga barn. Ut och fika. Och nu är jag inne igen!

1 kommentar:

  1. Låter som att ni har haft en bra dag :)
    Tur att ni fick tillbaka elen så att du hann duscha :)
    Puss

    SvaraRadera