fredag 31 juli 2009

Fredag

Va fort dagarna går...hinner ju inte med känns det som. Inte för att jag har nått speciellt jag ska göra, men iaf. På söndag kommer barnen hem. Pratade med Cassandra idag i telefon. Hon sa att hon hade det bra, och det tror jag absolut att hon har. Benjamin ville inte prata, som vanligt då med andra ord. Idag skulle dom iaf gå till en fotograf o ta kort på alla 3 barnbarnen, kul=)
Vad vi ska göra vet jag inte. Jonas är iaf ledig idag, inget jobb med att lägga plattorna, för det är klart och inget jobb att dra bredbandskablar. Mitt förslag var att åka till Bauhaus och köpa färg till hallen, men det var han inte så sugen på. Men vi ska iaf åka in till stan och slänga skräp. Jag rensade ut tvättstugan igår och där fanns det en hel del som bara är att slänga.
Vad gör ni andra en sån här dag?
Igår kväll gjorde jag o Jonas en pastasallad och åkte till sjön och fiskade och åt. Jättemysigt tills det började regna. Så vid kvart över tio så packade vi ihop oss och åkte hem. Vi fick 6 eller 7 aborrar och Jonas fick en gädda som han tyvärr tappade i vattnet igen när han skulle få upp den. Men det gör inget för vi äter dom ju iaf inte. Men han menade på att det hade varit kul att ge en sån till Majvor o Lage ist för bara en massa aborrar. Men det kommer väll fler tillfällen...ikväll kanske. Ska ta med en hov då bara=)
Blev förresten rätt nöjd med vardagsrumet när jag gjorde om lite här inne. Satte upp 3 tavlor ovanför soffan, bytte till svarta panelgardiner, köpte nya blommor till fönsterna och tog bort vitrinskåpet och satte upp 2 lackhyllor där ist. Hade allt utom blommorna, så det blev inte så dyrt=) Groventren blev också bra när jag fick upp dom nya gardinerna där. Va så trist där innan med dom svarta panelerna. Nu är det bara hallen kvar då som jag vill måla vit. Den är ju beige nu, men jag är rätt trött på beiget nu, har ju haft det i lägenheterna innan. Så vitt och lite färgklickar vore fint=) Och Cassandras rum vill jag ju också måla om ena väggen på. När vi bytte rum till henne så blev det ju så att hon fick ett rum med en blå fondvägg i, inte så kul i ett tjejrum. Vill ha den väggen rosa tror jag. Men jag har ju ett tag på mig att fixa allt, det är ju inte bara att börja måla, det ska ju göras en del förarbeten också.

Bild på Benjamin som liten


1 kommentar:

  1. Vad söt benjamin va på den bilden :)
    *nu också såklart :) *

    Pusss

    SvaraRadera