torsdag 23 juli 2009

Joel 5 år idag

Stort grattis!
Jonas väckte mig 7 i morse för o fråga om jag skulle med upp och uppvakta Joel med paket. Såklart jag skulle det=) Men jag var riktigt trött då efter natten som varit. Hade skitsvårt och somna igår. O när jag väl la mig ner så började det härja i magen...*pust* Hoppas verkligen att bäsen ändrar dygnsrytm tills den behagar att födas.
Men iaf, jag pallade mig upp så skittidigt och vi grattade Joel med paket osv. Sen var det en rätt lugn förmiddag, vi var ute en sväng och tog lite luft. Sen in o laga lunch, fick bli korv med bröd för barnen, havregrynsgröt för mig och helstekt gris för Jonas.
Efter lunch la jag en snortrött Emil...ja han somna bara man la ner han i vagnen. Sen in för o förbereda fikat vi skulle ha på eftermiddagen. Vid 14 kom Joel och Emils mamma och nya karl hit. Vi fikade om dom grattade Joel. Sen var vi ute en sväng med dom också. När dom åkt så dröjde det typ en kvart innan Helena med barn kom för o gratta Joel. Full rulle på alla barnen var det men för det mesta var det skratt man hörde. Klart att det kom lite skvaller och grin, men så är det.
Dom stannade på middag här så jag slängde ihop en lätt middag som skulle räcka till alla. Fick bli krämig pasta med kyckling. Uppskattat o gott.
Sen var det så mycket disk så ni anar inte. Men söte Jonas tog som vanligt disken. Jag o Helena gick ut med alla barnen. Men efter den här superkvalmiga dagen så var det riktigt skönt att komma ut då. Benjamin ville så gärna sova hos Andreas så när det var dags att gå in för o duscha så packade jag lite åt han så han kunde sova där.
Nu är vi helt slut jag o Jonas...ligger i varsin soffa. Jag med datorn, och han har som vanligt hittat nån sport på tv han kan kolla på.
Ska snart gå o tömma diskmaskinen och sen hänga tvätt.

Paketöppning

Benjamin o Joel undersöker Joels nya plan

Cassandra o Emil har skoj på tomten

Jag slappar medans alla andra verkar göra nått

Jonas har också kul med Joels nya plan
Fikadags. Marie o Mattias här o grattar Joel
Tjockast i familjen=)




2 kommentarer: