fredag 24 juli 2009

Barnvagnen införskaffad

Tack snälla söta pappa!!=)
Idag åkte jag o Jonas o barnen till västerås för o köpa barnvagnen till bebisen. Blev en från blocket, men den är jättefin. Ville från början ha en trehjuling, men med tanke på hur vi bor så blev det ingen sån. Det fick bli en med 4 hjul. Har ja haft en hel drös med vagnar till Benjamin o Cassandra när dom var små(10 st!), men aldrig köpt begagnat. Men nu är jag väl äldre o klokare...hahaha...
Tänkte som så att alla vagnar jag sålt på blocket har varit jättefina så varför skulle inte nån annans vagn vara fin? Så vi har kollat en del på blocket, och igår fick jag kontakt med en där som skulle sälja sin. Blev en brio, marinblå o ljusbeige. Har alltid ratat brio, men nu är jag ägare av en=) så det kan bli. Ville ha en vagn med separat ligg o sittdel, och det fick jag nu. Och en hård skötväska till(e inte mycket för dom mjuka). Nu är det bara den lille bäsen som fattas=) 6 veckor kvar....eller kanske 9 om jag går över tiden. Vem vet.
När vi skulle hem från Västerås ångrade vi oss att vi tog audin dit....var ju knappt så vagnen fick plats därbak. Jonas fick ta dän hjulen från chassit och det och själva sittdelen där. Själva liggkorgen fick barnen ha i knät i baksätet. Men på slutet av färden hem tog jag liggdelen fram hos mig. Då fick barnen varsinna tuggummin och gud nåden den som skulle råka tappa ut sitt kletiga tuggummi över den nya vagnen!=) Kan säga att det blev grymt trångt fram hos mig, den var ju överallt o ingenstanns. O inte e jag begåvad med nån vidare längd heller, så det var ju knappt så jag såg nått..hahaha. Men hem kom vi iaf, tack o lov för det. Nästa gång blir det att ta den stora bilen!
Mår annars oförskämt bra just nu om man bortser från nätterna. Då vill jag inte vara med längre, har vidriga förvärkar då. Kanske är därför jag mår så bra...e kanske så trött så jag inte märker nått annat, går bara runt i min dvala här hemma...haha.

1 kommentar:

  1. Vad fin vagn :)

    Jag vill också ha bebis och allt :(
    Men det är rätt så länge kvar för min del, haha!

    Ha det så bra :)
    Puss

    SvaraRadera