måndag 2 mars 2015

När alla är hemma

Skrevs igår kväll med publicerades inte så gör ett nytt försök:)

Första mars idag. Ytterligare en tidig morgon och sen sju timmar på coopen. Sju timmar som gick fort. Började lungt, beställde lite varor och fejjade lite i kassalinjen. Fick se en man komma ut från ica mittemot som gick väldigt konstigt med armarna. Förstod direkt att han stulit ngt som han stoppat under jackan. Sprang ut från coop och haffade han utanför en klädbutik. Fram tar han ett  sexpack öl och ger mig innan han drar. Sprang in på ica o lämnade det för o sen springa tillbaka in på coop. Sen var jag vaken o pigg hela dagen:) 
När jag slutat och höll på att byta om slocknade allt. Tokmörkt överallt. Hade fått på mig jeans och ett linne iallafall. Lotsade mig ut i butiken för att få ner kunderna till kassalinjen. Trippade runt i mina strumpor och så väntade vi på att det skulle börja funka igen. Hela Arboga var nog strömlöst. Tog väl ca en kvart innan det kom igång igen. Fortsatte att byta om för att sen ta mig hem. Men då funkade inte tobaksskåpen efter strömavbrottet. Startade om allt och sen funkade det igen. O då precis funkade bara en av fyra snabbkassor. Stängde ner två och provade starta om allt. Terminal stängd stod det bara i kortläsarna. Och den ena snabbkassan startade aldrig ens. Då blir jag lite less. Det är ju bra sålänge det funkar liksom:) 
Kom hem tillslut iallafall. O likaså mina småkottar. Dom stora missade tåget i sthlm ich skulle ta ett senare tåg. Men då var det förseningar så dom fick boka om rutten lite. Två timmar sent kom dom tillslut hem. 
Nu är det dags för en skön natts sömn! 
Om jag hittar nån plats i min säng o sova på:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar