söndag 30 december 2012

Stolt mamma

Jag är så stolt över mina fyra barn. Gabriel kanske inte åstadkommit så mycket än men han sköter iaf mat o sovklockan galant:-P
Thea är en riktig kämpe i allt, det märkte vi framförallt här om dagen. Hennes enorma vilja får mig ofta att bli gråhårig för en kvart eller två, men hon är en härlig tjej som bjuder på sig själv o uppskattar minsta lilla. Cassandra har me en vilja av stål. Hon hatar att förlora men är gärna med iaf. Benjamin är en kille me hjärtat på rätt plats. Han är oftast vänlig men kan plocka fram den trötta killen titt som tätt.

Strax före jul fick Cassandra frågan om hon ville börja med slalom. Överlycklig blev hon. Elin lärde henne och nu åker hon mer än gärna alla timmar på dygnet. Benjamin var lite svårflörtad men idag gav han det ett ärligt försök. Han var inte lika happy som lillasyster, men efter många åk ändrade han sig. Nu har jag köpt säsongskort i liften åt dom så nu hoppas jag på många roliga timmar i backen för dom duktiga skidåkarna!
Behöver jag säga att jag är stolt? :-)
Barn behöver röra på sig!
Pssst....Jonas gav sig med upp i backen o nu tror han att han är Ingemar Stenmark eller nått..:-) <3
Vi var hela familjen i backen idag. Gabriel sov o Thea var nöjd med att se på. Men hon är bra sugen på att få åka hon med. Men just nu måste hon ta det lungt sjukskrivningen ut o sen tror jag nog hon får vänta ett år till iaf. Tror Lena sa så :-P
Efter tre timmar i backen tog jag mina småkottar o traskade hem. Skulle iväg o handla inför morgondagen. Mat o raketer:-)

Cassandra efter dagens första åk i Teknikbacken

1 kommentar:

  1. Åh! Vad glad man blir! Vad duktiga dom är, kul att tycka om en vintersport så det inte blir tiden man sitter inne. Det är ju faktiskt mysigt och roligt att vara ute i snön :)
    Gulligt att Thea har sin otroliga vilja redan, men det är ju bara positivt, tror man kommer långt med sin vilja :)
    Fin bild på Cassandra!
    Roligt att Benjamin också gav det ett försök och gillade det :)

    SvaraRadera