lördag 9 april 2011

Lördag

Idag var det jobb som stod på schemat. Kl 7 var jag ombytt och klar nere på jobbet och började baka bröd=) Jobbade till 14. Så skönt att sluta den tiden, även om det är mindre kul att kliva upp så nedrans tidigt=) Har haft en bra dag på jobbet, som alltid! Mina fina syskonbarn fick jag också se där nere. Först Eddie med Nettan och Magnus, och sen Felicia med en kompis.
Trivs så bra på mitt nya jobb, och dom jag arbetar med är jättefina människor. Många där som sprider så mycket glädje och sånt uppskattas mycket!

Efter jobbet cyklade jag hem till Lena. Skulle hjälpa henne sätta upp några väggord. Blev jättefint i hennes Fina hem! jonas kom dit med Thea och Cassandra också. Benjamin var på kalas hela eftermiddagen.
Cassandra är kvar hemma hos Lena. Hon och Elin ville så gärna att Cassandra skulle sova där. Så så fick det bli=)

Thea mår inte så bra=( Hon hostade hela natten till idag så vid 5 gick Jonas upp med henne. Blev väldigt förvånad kan jag säga när jag klev upp kl 5:45 i morse att dom 2 satt i soffan och kollade på barnprogram! Hostan höll i sig till eftermiddagen och byttes ut mot feber. 38,3 hade den lilla damen innan sängen väntade nu ikväll. E det inte det ena så är det det andra. Behöver jag säga att jag är less?? Men nu äter hon ju antibiotika mot urinvägsinfektionen, så febern beror väl på förkylningen isf som kom som en blixt från klar himmel både till henne och till mig.

Blir en tidig kväll här hemma idag. Imorgon blir det en lugn förmiddag, ev med lite utelek beroende på hur det mås i sjukstugan som råder i mitt hem.
På eftermiddagen tar jag cykeln ner till jobbet igen och spenderar min tid där tills det är dags för o stänga.

1 kommentar:

  1. Tråkigt att Thea är förkyld nu också, det kan också bero på att hon har slutat på den andra antibiotikan, för när man har slutat med den så är immunförsvaret riktigt dåligt och man är därför så mottaglig mot nya sjukdomar.. Men hoppas denna kuren ska göra henne frisk! Ha en bra lördag kväll! =)

    Duktig du är som jobbar på och härligt att du trivs så bra, goodiie goodiie! =)

    SvaraRadera