torsdag 20 januari 2011

Arboga

Nu tänkte jag gå ut med här på bloggen också att vi snart lämnar Fjärdhundra och flyttar tillbaka till Arboga igen. Den 1 mars är kontraktet skrivet ifrån på den nya lägenheten. Men jag hoppas att det går bra att flytta in helgen innan, dvs sista helgen i februari. Den 1 mars är en tisdag så då blir det lite knepigt att flytta kanske. Men går det inte helgen innan, så blir det flytt den 1 iaf.
Tittade på 2 lägenheter i Arboga, båda 2 var 4:or. Dom låg i olika områden, och den lägenheten jag tackade nej till var faktiskt egentligen finare än den jag tillslut valde. Att jag valde den jag gjorde var för att den är billigare(väldigt lite billigare, men alla bäckar små) och för att jag vill ha en garanterad plats till Benjamin och Cassandra på skolan som Benjamin gick i innan vi flyttade därifrån.
hoppas Benjamin kan komma in i sin gamla klass också. Pratade med rektorn där idag, och han skulle göra vad han kunde för att ordna det. Så nu håller jag tummarna för det=)
Hur som, tillbaka till valet av lägenhet! Jo, den som jag tackat ja till, och som jag skrivit kontrakt på, ligger i ett skitflut hus och en jätteful trappuppgång. Men det är ju inte där jag ska bo=) Lägenheten har en jättebra planlösning och är större än den andre lägenheten.



På den här lägenheten slipper vi uppsägningstid eftersom det är en familj som vill flytta in redan den 1 mars. Jättebra för oss!=)

1 kommentar: